Полезненська ЗОШ І-ІІІ ступенів - Поради психолога
Меню
Категорії розділу
Кошик
   Понеділок, 05.12.2016, 00:23
Вітаю Вас Гість
 
 Поради психолога

  Чи користується ваша дитина Інтернетом?

Щохвилини мільйони дітей, знаходячись вдома, у школі, у гостях у друзів, користуються Інтернетом. Якщо у них є доступ до мережі через кишеньковий мінікомп ютер або мобільний телефон,то вони можуть підключитися до неї практично будь-де.

Батькам доводиться рахуватися  з реальністю:  часто діти краще них орієнтуються в цьому новому, кібернетичному, світі і  навіть знають, як приховати те, чим вони там займаються. Чи є привід для хвилювань? Безумовно. Чи безнадійна ситуація? Ні в якому разі. Хоча може здаватися, що ваша дитина почуває себе в Інтернеті як вдома, а ви в цій «країні» турист, вам все ж таки під силу отримати про неї деяке уявлення. Необов’язково ставати спеціалістом в електронній техніці, щоб уберегти свою дитину від біди. Ця інформація стане вам підтримкою.

Спочатку звернемо увагу на деяку небезпеку, з якою ваша дитина може зіткнутися в Інтернеті. 

Подивимося, які запитання в Інтернеті подобаються молоді, та яку небезпеку вони в собі приховують…

Електронні повідомлення - це письмові повідомлення. Чим вони привабливі?

Вони дозволяють швидко й без витрати переписуватися з друзями.

Що потрібно знати? Незатребувані повідомлення називаються спамом, вони містять натяк на щось непристойне, аморальне. Такі повідомлення іноді містять послання, відкриваючи які, користувачі, наївні діти, добровільно уявляють інформацію про себе, що може призвести до крадіжки особистості. Відповідаючи на подібні повідомлення – навіть якщо у своїй відповіді ви пильно просити вам більше не писати, - ви підтверджуєте, що у вас є діюча електронна адреса. Згодом вам будуть надсилати ще більше таких листів.

Провайдери інтернет- послуг можуть надати батькам засоби для захисту від спонтанних вікон, які з’являються та для блокування небезпечних сайтів. Для цього існує також спеціальні програмне забезпечення. Все це слугує «захистом».Є програми, які не дозволяють дітям давати іншим особисті дані, наприклад, своє ім’я або адресу.

Слідкуйте, щоб ваші діти не мандрували по небажаних сайтах. Неможливо устежити за дітьми, які знаходяться не вдома. Тому важливо прищеплювати ім. правильні цінності, щоб вони приймали вірні рішення, коли вас немає поруч. Чітко обговорюйте, яке буде покарання, якщо діти порушать ваші правила відносно користування Інтернетом. Не відступайте від цих правил.


Шановні батьки! Пам’ятайте:

  • Гарні батьки стежать за справами у своєму будинку. Слідкуйте за тим, як ваші діти використовують Інтернет, і хай вони знають, що ви їх контролюєте.
  • Пам’ятайте, що Інтернет відкритий для всіх. Федеральне бюро розслідувань (США) рекомендує батькам знати те, чим займається їх дитина  в Інтернеті, вибірково перевіряйте електронну пошту та веб- сайти, на які вона заходила.
  • Цінності, які ви їм прищеплюєте, і приклад, який ви їм подаєте, захистять їх краще, чим контроль. Тому приділяйте час на те, щоб обговорити з дітьми негативні боки кіберпростору. Відкрите спілкування з вами краще захистить дітей від небезпеки Інтернету.
  • особистість хлопців і дівчат у віці 12-17 років легко підкорити, маніпулювати ними в мережі Інтернету.
  • на думку спеціалістів, у чатах і сайтах для знайомств щоденно нишпорить до 750000 зловмисників.
  • сами ви можете  захистити своїх дітей, ніколи не шкодуйте на це свого часу.
  • допомагайте своїм дітям ставати мудрими. «Мудрість, як і гроші, захищає» - говориться у Біблії.


  "Як спілкуватися з дитиною"

Спілкування на рівних. Рівень очей.

1. Попросити дитину вас чому-небудь навчити.

2. Запитувати в дітей поради.

3. Цікавитися планами дитини та їх враховувати.

4. Запитувати в дитини її річ і стукатися до неї в кімнату.

5. Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.

6. Давати посильні доручення з відомим успіхом.

7. Схвалення в загалі (у цілому).

8. Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя, знайти три позитивних моменти – оптимістичний погляд на життя).

9. Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.

10. Зустрічати як кращого друга і проводжати.

11. Якщо ви не праві, просіть вибачення.

12. Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.

13. Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід – це теж досвід).

14. 100% -ва увага 15 хвилин щодня.

15. Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.

16. Тілесний контакт 2-3 разу на день мінімум.           


      «Як почути свою дитину»

 1. Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, робила коліно, дорослі : «Припини плакати!» - образа в дитині гарантована.)  

2. Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу…»).

3. Моралі, проповіді («Учитися – це твій обов’язок» і т.д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).

4. Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці…!). Такі поради дратують дитину.

5. Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати…»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.

6. Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе…») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки.

7. Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе…», «Мені подобається…»),

8. Обзивання і висміювання (навіть жартівливі).

9. Здогади та інтерпретація.

10. Випитування та розслідування.

11. Співчуття на словах, чутки.

12. Від жартування, відхід від розмови.


  «Що треба пам’ятати батькам дитини, яка зростає»

1. Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає.

2. Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати.

3. Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною

4. Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися.

5. Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.

6. Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором’язливою і боязкою.

7. Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме.

8. Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі.

9. Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терплячою.

10.Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.

11. Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.

12. Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспрямованою.

13. Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою.

14. Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.


       «Покарання. Подумай, навіщо?»

      Запам’ятайте сім правил:

 

1. Покарання не повинно шкодити здоров’ю – ні фізичному, ні психічному (воно має бути корисним).

2. Якщо є сумніви (карати чи не карати) – не карайте (ніяких покарань «про всяк випадок»).

3. За один раз – одне покарання. Навіть якщо вчинків скоєно багато, покарання може бути суворе, але одне за все одразу. Покарання – не за рахунок любові. Ні в якому разі не забирайте подарунки на знак покарання.

4. Пам’ятайте про час давності правопорушення. Якщо ви з’ясували, що вчинок скоєно давно, краще не карайте.

5. Покараний – прощений. Сторінка перегорнулася, не згадуйте про це. Не заважайте починати життя спочатку.

6.  Покарання – але без приниження. Якщо дитина відчує перевагу вашої сили над її слабкістю, і вважає, що ви несправедливі – покарання подіє у зворотному напрямку.

7.  Дитина не повинна боятися покарання. 


 «Як не потрібно карати і сварити»

           Не можна карати і сварити:

-  якщо дитина хвора;

-  якщо дитина не зовсім одужала після хвороби;

-  якщо дитина їсть;

-  після сну;

-  перед сном;

-  під час гри;

-  під час виконання завдання;

-  одразу після фізичної або душевної травми (бійка, погана оцінка, падіння) – необхідно перечекати, поки зупиниться гострий біль (але це не означає, що необхідно втішати дитину);

-  якщо дитина не справляється зі страхом, лінню, рухливістю, роздратованістю, із будь-яким наслідком, але щиро намагається подолати його;

-  в усіх випадках, коли у дитини щось не виходить;

-  якщо внутрішні мотиви вчинків найпростіших або найстрашніших порушень вам не відомі;

-  якщо ви самі в поганому настрої, якщо втомилися, якщо роздратовані. 


 «Правила культури поведінки і взаємин у сім’ї»

 1. На піклування і любов батьків відповідай чемністю і чуйним ставленням до них.

2. Не завдавай своїм близьким неприємностей, не ображай словами і вчинками.

3. Будь чуйним і ввічливим з усіма членами родини, бажай доброго ранку, на добраніч, вітай зі святом.

4. Завжди зважай на думку батьків і старших.

5. Слідкуй за охайністю свого одягу і зовнішнього вигляду.

6. Допомагай батькам у домашньому господарстві.

7. Завжди будь стриманим у виявленні своїх почуттів, терпимим до вад рідних.

8. Ніколи не проси і не вимагай від батьків дорогих речей, якщо їх придбання виходить за рамки матеріальних можливостей сім’ї.

9. Раціонально використовуй свій вільний час, дотримуйся режиму дня.

Форма входу
Пошук
Послухати музику
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Полезненська ЗОШ І-ІІІ ступенів © 2016